LeaDon tarina

LeaDo on Suomessa kehitetty opetusmetodi, suomalaisten opettajien tuella

LeaDo syntyi vastauksena koulumaailman haasteisiin ja ongelmiin.

1 Ongelma – Passiivinen ja tasapäistävä opetusmalli

  • Työrauhan ongelmat
  • Riittämätön yksilöllinen tuki
  • Vähentynyt fyysinen rasitus
  • Lisääntynyt henkinen rasitus

2 Ongelma – Kustantamovetoisuus ja oppimateriaalikustannukset

  • Vaikeus integroida sovelluksia ja toiminnallisia materiaaleja perinteiseen oppikirjamalliin
  • Tarve monipuolistaa opetusta maailman muuttuessa

3 Ongelma – Opettajan yksilöllisen täydennyskoulutuksen puute

  • Lisäkoulutustarpeen huomioimattomuus
  • Täydennyskoulutusrahoitukset vähentyneet
  • Globaali kasvava opettajapula

1 Ratkaisu

  • Mielekästä tekemistä ja itsensä haastamista jatkuvasti eli tyhjäkäynti pois
  • Helppous eriyttää monin keinoin niin, että oppijan osallisuus ja onnistumiset vahvistuvat
  • Liikunta osana vaikka jokaista oppituntia
  • Toiminnallisuus oppimisessa parantaa motivaatiota ja keskittymistä ja silloin unohtuu paremmin vapaa-ajan asiatkin 

2 Ratkaisu

  • Helpot mallit ja sovellus kaikenlaisten oppimateriaalien ja prosessien jäsentämiseen mielekkäällä tavalla
  • Selkeyttä ja tukea opettajalle oman pedagogiikan ja toimintakulttuurin johtamisen selkiyttämiseen

3 Ratkaisu

  • LeaDon mallit ohjaavat opettaja reflektoimaan omia pedagogisia vahvuuksia ja kehittämistarpeita. Samalla se auttaa kehittämään toimintaa maltillisesti ja tavoitteellisesti osa-alue kerrallaan
  • Opettaja saa oman koneen ääressä juuri siihen asiaan tukea, mihin kulloinkin tarvitsee. LeaDossa on näin sisäänrakennettu jatkuva ja kevyt sekä kestävä täydennyskoulutusmalli. Siinä prosessit tuotetaan suoraan oppilaita varten ja tämä helpottaa valtavasti opettajan työtä oppitunneilla. 
  • Konkreettiset toimivat mallit skaalautuvat kaikkialle eikä niiden käyttöönotto ole kiinni opettajan koulutustasosta. 

Oletko vaikuttunut? Haluaisitko kuulla lisää ja ymmärtää LeaDon toimintaa syvemmin?

Ota yhteyttä ja pyydä esittely!

Ota yhteyttä

Aktivoi liikkumaan ja oppimaan

Eriytä tehtävät oppilaiden kiinnostuksen ja osaamisen mukaan.

Ottamalla huomioon oppilaidesi erilaiset taidot ja kiinnostuksen kohteet, luot enemmän yksilöllistä läsnäoloa ja uutta iloa oppimisen tueksi.

Palkitse oppilaitasi LeaDo-tehtävien suorittamisesta. Ehkäpä vähän hauskanpitoa puolapuilla tai nyrkkeilysäkin kanssa?

LeaDo-aktivointimallit

Vähennä levottomuutta, palkitse suorituksista!

Uutisia

Graduja ja opinnäytetöitä

Hilla ja Rebekka Airas: ”Vain mielikuvitus on rajana” : LeaDo -oppimiskeskuksen tarjoamat mahdollisuudet lapsen taitojen [...]

LeaDo Sovellus

Helppoutta ja iloa OPSin hallintaan ja pedagogiseen johtamiseen Sovellus sisältää: Oppimisprosessien suunnittelu ja organisointi oppimiskorttieditori [...]

LeaDon edut ja hyödyt minulle esiopettajana

LeaDossa sallitaan lapsen toimiminen. Olen aina ollut kiinnostunut toiminnallisesta oppimisesta, koska se on pienten lasten [...]